CARA ORDER WHASUP 013-3045279

Friday, February 15, 2013

BERPANTANG

Selepas melahirkan perkara yang penting adalah berpantang...bagi ibu2 yang telah melalui pengalaman berpantang perkara yang amat menyedihkan@tidak selesa kepada ibu2 yang berada dalam pantang adalah :jika ingin membuang air besar kerana pada saat ini ibu2 mengalami luka bagi ibu2 yang melahirkan bayi secara normal. Pengalaman sembelit bagi ibu2 yang berpantang boleh menyebabkan risiko buasir...adalah penting ibu2 untuk mengambil serat@vitamin yang penting untuk mengatasi masalah ini.......read more>>>>

Semasa pantang aspek penjagaan diri bagi ibu-ibu bersalin hendaklah dipandang berat kerana kesan pengabaian aspek ini adalah kesan berpanjangan. Sekiranya penjagaan diri semasa dalam pantang diabaikan dan tidak dititik beratkan, kesannya mungkin tidak berlaku serta-merta. Namun apabila melalui kelahiran yang banyak, usia mula meningkat, daya tenaga semakin menurun, barulah terasa lenguh-lenguh dan bisa urat, sendi serta otot, sakit pinggang dan kebas tangan. Apabila keadaan ini berlaku, kebanyakan ibu menjadi dingin dan lemah tenaga batin.

pentingnya pengambilan vitamin semasa dalam pantang......emm nak pilih jamu @ vitamin yang sesuai terpulang kepada individu cuma bagi ibu2 yang bersedia untuk menyusukan anak sepenuhnya hendaklah memilih jamu yang bersesuaian untuk mengelakkan masalah kepada baby yang menyusu badan....Saya ingin berkongsi set pantang Shaklee yang  amat popular di kalangan ibu2.
Pemakanan amat penting semasa dalam pantang ...pengambilan makanan yang mengandungi zink amat penting untuk merawat luka dalaman dan luaran....  Seperti contoh pengambilan ikan haruan yang sangat popular kerana mengandungi khasiat mineral yang tinggi bagi menyembuhkan luka. Pati (sup) ayam juga penting untuk melancarkan aliran darah dan mengembalikan ketahanan tubuh badan.

Begitu juga dengan ulam seperti halia yang banyak mengandungi vitamin A, C, E dan antioksidan. Ada juga ulam yang boleh membantu membuang angin dalam badan. Selain dari itu pengambilan sayuran juga dititik beratkan untuk membantu masalah sembelit.

Oleh sebab inilah kami memperkenalkan Set Berpantang Produk Shaklee. Set Berpantang ini terdiri daripada>>>>>read more


antara pengguna2 set berpantang shaklee


 

 google tag search result

set pantang shaklee 
 makanan dalam pantang  
 amalan dalam pantang
pantang larang semasa pantang
 makanan sunnah 
 resepi dalam pantang


>>>>>>>>>>>BACK




















 


No comments:

Post a Comment